Tribune 06/2012 :: Emile Roemer: De tijd is rijp

Column

Emile Roemer

De tijd is rijp

Wordt het liberaler of socialer? Dat is de vraag die we hebben neergelegd op het congres van 30 juni. De komende verkiezingen lijken steeds meer een serieuze strijd te worden tussen de liberale politiek van de VVD en het sociale alternatief dat wij daar tegenover zetten. Meer dan ooit valt er dus echt iets te kiezen!

Ik heb enorm veel energie gekregen van onze beide congressen in juni. Zoveel enthousiasme en zoveel actieve SP’ers die klaarstaan om te knallen in de komende campagne. Eensgezind, vol energie en met een groeiend zelfvertrouwen gaan we de campagne in en maken we ons klaar voor een hele mooie uitslag.

En laat niemand nu nog zeggen dat tijd daarvoor niet rijp is. De tijd is altijd rijp om het goede te doen. Die uitspraak leen ik van mijn grote inspiratiebron, dominee Martin Luther King. Hij schreef dit toen hij in de gevangenis zat, omdat hij had gedemonstreerd voor een ander Amerika.

Een jaar later vertelde hij de wereld over de droom die hij had. Over een land waar menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit belangrijke begrippen zijn. Dromen die nog altijd actueel zijn en ideeën die bij ons in de partij breed worden gedeeld.

Wij werken samen aan een beter Nederland en wij durven de daad bij het woord te voegen en daarvoor te strijden. Dat doen wij elke dag opnieuw en 12 september wordt voor ons een belangrijke stap om die dromen te gaan realiseren. Laten we het samen waarmaken: de tijd is rijp!

Emile Roemer, fractievoorzitter SP