Red de camping

Investeerders kopen recreatieparken op om er luxe huisjes te plaatsen. Dit is slecht voor de vaste gasten en het landschap. Daarom presenteert de SP, samen met recreanten en recreantenorganisaties uit het hele land, een initiatiefnota om het opkopen van recreatieparken te stoppen. Ook presenteert de SP een verhalenboek met verhalen van recreanten en hoe zij worden geraakt door het opkopen van hun vakantiepark.

SP-Kamerlid Sandra Beckerman: ‘Er zijn honderden verhalen binnengekomen voor het verhalenboek. En de verhalen zijn zeer schrijnend. Van mensen die meer dan 100.000 euro kwijtgeraakt zijn tot het verlies van mooie herinneringen van mensen die elkaar gevonden hebben en elkaar daarna nooit meer losgelaten hebben. Het laat zien dat ons voorstel hard nodig is en het helpt in het overtuigen van de Tweede Kamer dat de verroompottisering moet stoppen. Recreanten en natuur moeten beter beschermd worden.’

De SP zal recreanten in actie blijven steunen. De initiatiefnota van de SP zal in de Tweede Kamer worden besproken. De SP roept, samen met recreanten en recreantenorganisaties politieke partijen op om het voorstel te steunen, zodat recreanten niet hoeven te wijken voor de rijken.

Betrokken SP'ers