Roemer: ontslagen in thuiszorg niet accepteren

De duizenden ontslagen die de thuiszorg bedreigen moeten we niet accepteren. Dat zei SP-leider Emile Roemer tijdens een bijeenkomst van thuiszorgmedewerkers in de Tweede Kamer.

Bijeenkomst thuiszorg

Op uitnodiging van de SP kwamen ruim honderdvijftig medewerkers van de thuiszorgorganisaties Pantein-Vivent, Thebe en Verian naar Den Haag om te protesteren tegen de bezuinigingen. Voor veel medewerkers dreigt ontslag of het inleveren van salaris. Roemer: 'Dat is onvoorstelbaar en ongehoord. Terwijl bestuurders in de zorg nog te vaak hun zakken vullen wordt het de echte helden van de thuiszorg zo moeilijk gemaakt. Deze bezuinigingen van Van Rijn moeten echt van tafel.

Bijeenkomst thuiszorg

SP-Kamerlid Tjitske Siderius maakt zich eveneens zorgen over de toekomst van de thuiszorg. 'Het kabinet wil verzorgingshuizen sluiten en legt daarmee extra druk op de thuiszorg als mensen langer thuis moeten blijven wonen. Dat valt niet te rijmen met de dreigende ontslagen en salariskortingen.'

Betrokken SP'ers