Roemer op nieuwe ledendag: Nederland moet menselijker en socialer

Emile Roemer

500 nieuwe SP-leden zijn zaterdag ontvangen in de Tweede Kamer. Zoals elk jaar organiseerde de SP een speciale dag in de Tweede Kamer voor mensen die het afgelopen jaar lid van de partij geworden zijn. Ze werden getrakteerd op rondleidingen, discussies en muziek. Emile Roemer was blij om zoveel nieuwe leden te zien. ‘Hoe meer mensen met ons meedoen, hoe meer wij voor elkaar kunnen krijgen. En dat is hard nodig. De schrijnende verhalen uit de verpleeghuiszorg afgelopen week laten zien dat het menselijker en socialer moet. Samen gaan we daarvoor knokken!'

Ledendag

Roemer sprak verder over het belang van goed onderwijs. 'Studenten worden door dit kabinet vanaf komend jaar opgezadeld met een torenhoge studieschuld.' Hij roept iedereen op om naar de demonstratie van 14 november te komen.

Na de toespraak van Roemer voegden de nieuwe leden zich bij de protestmars van de Abvakabo/FNV voor goede zorg.

Ledendag

Wilt u zich ook aansluiten en samen met ons werken aan een socialer Nederland en een betere wereld? Word dan ook lid!

Zie de SP-Facebook voor meer foto's van de Nieuwe Ledendag.

Betrokken SP'ers