Goede uitslag SP bij verkiezingen gemeenteraad

Gemeenteraadsverkiezingen Den Bosch

Bij de gemeenteraadsverkiezingen in Den Bosch, Oss en Nissewaard heeft de SP een goed resultaat behaald. In Oss werd de SP de grootste landelijke partij met 24,6 procent van de stemmen. SP-leider Emile Roemer: ‘Na de grote winst bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart hebben we ook nu een mooie uitslag behaald. In alle drie de gemeenten hebben meer mensen op de SP gestemd dan vier jaar geleden.’

Na de verkiezingen in Den Bosch, Oss en Nissewaard komt het totaal aantal gemeenteraadsleden van de SP op 459. Dat zijn bijna 200 zetels meer dan bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen. Roemer: ‘Het is nu tijd om samen op te trekken met alle mensen die willen strijden voor een menselijk en sociaal Nederland. Een land waarin ouderen de zorg krijgen die ze verdienen en waarin we investeren in banen, goed onderwijs en een fatsoenlijk pensioen. Daarom roep ik alle SP-stemmers op om zich aan te sluiten. Samen zetten we de strijd voort.'

Wilt u ook lid worden van de SP? Meldt u dan hier aan.

Betrokken SP'ers