SP breidt acties verzorgingshuizen uit

Verplicht verhuizen, ik dacht het niet!

SP-leider Emile Roemer gaat de komende tijd vele verzorgingshuizen langs om met mensen te praten en de lokale acties te ondersteunen: 'VVD, PvdA en D66 hebben geen idee wat ze aanrichten. We horen de meest mensonterende verhalen uit het hele land over drama's met 90 plussers. Het kabinet kan wel twee keer een half miljard vinden voor de hoogste inkomens, maar ondertussen verslepen ze ouderen van het ene huis naar het andere huis. Dat is mensonterend en schandalig.’

Roemer roept mensen op het verzet te steunen. Hij wil snel 100.000 handtekeningen, voor elke oudere in een verzorgingshuis een. Komende dinsdag stelt de SP de gevolgen van het sluiten van een verzorgingshuis voor de hele wijk aan de orde in de Tweede Kamer.

De SP breidt de acties tegen de massale sluiting van verzorgingshuizen fors uit. Nadat vorige week een online petitie is gestart gaan nu ook lokale afdelingen aan de slag met posters en ansichtkaarten. Vandaag werd duidelijk dat sluiting van verzorgingshuizen de hele wijk treft.

Betrokken SP'ers