Roemer: Hoogste tijd dat SP in Amsterdam gaat besturen

Volgens SP-leider Emile Roemer is het de hoogste tijd dat de SP in Amsterdam gaat besturen. Dat zei hij bij afsluiting van de successentour van de Amsterdamse SP. De afdeling bezocht de afgelopen 24 uur plekken waar de SP samen met Amsterdammers succes heeft behaald.

Van der Pekbuurt

Roemer bracht daarbij een bezoek aan de Van der Pekbuurt in Amsterdam Noord. Woningcorporatie Ymere wil de wijk het liefst slopen maar door verzet van bewoners en de SP is dit van de baan. Roemer: 'Zonder de SP had deze wijk er niet meer gestaan. Zo zijn er door het hele land talrijke voorbeelden waar wij het verschil hebben gemaakt. De volgende stap is het college.'

Van der Pekbuurt

In Utrecht gaf Roemer het startschot voor een rally van skaters die vanaf de Neude vertrokken naar het kantoor van ProRail om actie te voeren voor het behoud van skateplek The Yard. Onder muzikale begeleiding trok de Utrechtse SP-afdeling samen met Roemer het centrum in om flyers uit te delen en in gesprek te gaan met kiezers. Roemer: 'Ook in Utrecht staan we er erg goed voor. Ik merk veel enthousiasme onder de mensen om er op 19 maart een 100 procent sociale stad van te maken.'

Skaters

Later die middag bezocht Roemer het verzorgingshuis Tuindorp Oost in Utrecht. Hij ging daar in gesprek met bewoners en werknemers, die zich zorgen maken over de bezuinigingen op de zorg en de sluiting van het huis.

Verzorgingshuis