Roemer bezoekt ondernemers in Haagse Transvaalbuurt

SP-leider Emile Roemer heeft vrijdagochtend een bezoek gebracht aan de Haagse Transvaalbuurt. Hij ging daar samen met lijsttrekker Bart van Kent in gesprek met ondernemers.

Emile Roemer

Veel winkeliers en ondernemers lopen in de buurt tegen problemen aan. Er is veel leegstand en ondernemers klagen over onveilige situaties. Roemer en Van Kent hebben de ondernemers toegezegd binnenkort een avond te organiseren om de problemen verder in kaart te brengen.

Emile Roemer

Eerder op de dag ging Roemer in gesprek met medewerkers en vrijwilligers van de stichting Stad en Kerk. Zij bieden bewoners van de wijk onder meer fietslessen en huiswerkbegeleiding aan. Daarnaast trekken zij ten strijde tegen vereenzaming van buurtbewoners en beheren zij een voedselbank. Roemer: 'Dit is een ontzettend mooi initiatief. Het laat maar weer zien dat mensen samen veel kunnen bereiken. Ik heb veel respect voor al die mensen die zich elke dag zo inzetten voor hun buurt.'

Stad en Kerk