Winst voor de SP in Alphen aan den Rijn

De SP heeft een forse overwinning gehaald bij de raadsverkiezingen in Alphen aan den Rijn. De fractie ging van twee naar drie zetels. Lijsttrekker Harre van der Nat is dan ook tevreden met de uitslag: ‘Het harde werken van de laatste jaren is beloond. We kunnen onze acties van de straat nu ook verder gaan voortzetten in de Alphense Raad. Wij gaan strijden voor betaalbaar wonen, een goede, menselijke thuiszorg en het behoud van lokale voorzieningen in de voormalige gemeentes Boskoop en Rijnwoude.'

Emile Roemer naast Harre van der Nat (2e van rechts)

Vanaf 1 januari 2014 gaan de gemeentes Boskoop, Rijnwoude en Alphen aan den Rijn namelijk samen verder onder één gemeentebestuur. Bij deze verkiezingen konden de mensen uit Boskoop en Rijnwoude dan ook voor het eerst op de SP stemmen. SP-leider Emile Roemer was één van de gasten op de verkiezingsavond: ‘Ik feliciteer alle mensen die hier de afgelopen jaren hard hebben gevochten voor een socialere stad. Die strijd gaat door. Op straat, maar ook in de Raad waar de SP nog meer slagkracht zal hebben om weerstand te bieden aan alle asociale maatregelen die dit kabinet uitstort over het land.’

Van der Nat: ‘We hebben een dijk van een campagne gevoerd en hadden niet eerder zoveel mensen op de been. Ik ben trots op al die mensen die dit mogelijk hebben gemaakt en dank alle SP-stemmers van harte. Wij zullen hun vertrouwen de komende jaren moeten gaan omzetten in concrete en sociale verbeteringen in deze mooie gemeente.’

Bekijk hier een verslag van de NOS