Roemer steunt stakende metaalwerkers

Voor de tweede week wordt er op verschillende plaatsen in het land gestaakt in metaalbedrijven. De metaalwerkers staken voor een goede cao en voor waardering van hun vak. SP-leider Emile Roemer: ‘Terwijl veel bedrijven flinke winsten maken, leveren werkenden steeds meer in. Lonen blijven achter bij de prijsstijgingen en arbeidsvoorwaarden worden verslechterd. Deze mensen verdienen fatsoenlijk loon en respect voor hun werk. Daarom steun ik de stakende metaalwerkers.’

Emile Roemer vandaag in Boxmeer

Door middel van een estafettestaking georganiseerd door FNV, CNV, de Unie en VHP, wordt er op veel verschillende locaties gestaakt. Roemer bracht op maandagochtend een bezoek aan de stakende arbeiders in zijn eigen woonplaats Boxmeer. ‘De vakbonden willen de stakingen doorzetten totdat er een betere cao op tafel komt. De SP zal de stakers al die tijd steunen, want zij verdienen waardering voor hun vakmanschap.’ Ook in andere steden kunnen de stakers rekenen op een bezoek van de SP. Lokale SP-ers steken daar de stakers een hart onder de riem.