Tjitske Siderius geïnstalleerd als Tweede Kamerlid

Dinsdagmiddag is Tjitske Siderius geïnstalleerd als nieuw Tweede Kamerlid voor de SP. Siderius vervangt de komende drie maanden Sadet Karabulut, die met zwangerschapsverlof is.

Tjitske Siderius

Tjitske Siderius legt de eed af

Siderius legde in de plenaire zaal van de Tweede Kamer de eed af, waarmee zij officieel deel uitmaakt van de Kamer. Als woordvoerder Sociale Zaken zal zij zich onder meer sterk maken voor sociale werkplaatsen, jonggehandicapten en bijstandsgerechtigden.

Emile Roemer feliciteert Siderius met haar lidmaatschap van de Tweede Kamer

'Het is een grote eer om als volksvertegenwoordiger aan de slag te gaan. Er is veel werk te verzetten nu het Kabinet van plan is om de sociale werkplaatsen op termijn te sluiten en alle jonggehandicapten aan een keuring te onderwerpen. Die plannen moeten wat de SP betreft echt de prullenbak in, dus dus daar ga ik mij sterk voor maken!’, aldus Siderius.

Tjitske Siderius

Het kersverse Kamerlid werd na haar installatie gefeliciteerd door collega's, vrienden en familie. Siderius heeft jarenlange ervaring als beleidsmedewerker Sociale Zaken en is daarnaast fractievoorzitter voor de SP in de gemeenteraad van Zwolle.