Verbreden A27 ramp voor staatskas en omwonenden

Volgens SP-Kamerlid Farshad Bashir is het besluit om de A27 te verbreden een ferme klap in het gezicht van de inwoners van Utrecht. De SP verzet zich al langer tegen de plannen van minister Schultz om deze weg te verbreden. Bashir: ‘Het is niet nodig, het is peperduur en het vernietigt een groot deel van het unieke natuurgebied Amelisweerd.’

Bashir benadrukt dat het onverantwoord is om in tijden van crisis zoveel geld uit te geven aan een stuk onnodig asfalt. ‘Prima om te investeren in de bouw, graag zelfs. Maar doe dat dan op een manier dat we er samen beter van worden. Leg eindelijk die spoorlijn tussen Breda en Utrecht aan, ga huizen bouwen of renoveren, maar dit is een onzinnig plan.’

Volgens Bashir is het nu zaak om zo snel mogelijk dit besluit in de Tweede Kamer te bespreken. ‘De PvdA heeft jarenlang gezegd dat verbreding alleen mag binnen de zogenaamde bak die er nu al ligt. Ze streden samen met ons tegen deze verbreding, die rampzalige gevolgen heeft voor omwonenden en de Amelisweerd. Ik hoop dat ze bij hun oude standpunt blijven.’