Kamer in gesprek met betrokkenen tentenkampen asielzoekers

Een meerderheid in de Tweede Kamer maakt zich grote zorgen over de ontstane situatie in en om de vluchtelingenkampen in Amsterdam en Den Haag. Daarom organiseren de SP, PvdA, ChristenUnie, D66, GroenLinks, 50Plus en Partij voor de Dieren op 23 oktober een gesprek met betrokkenen en deskundigen.

‘We willen graag het gesprek aangaan met de gemeente, belangenorganisaties en bewoners van de tentenkampen. Hoe heeft het zover kunnen komen? En wat kunnen we samen doen om hier uit te komen? Dat willen we horen’, aldus SP-Kamerlid Sharon Gesthuizen.

De Kamerleden hebben de handen ineen geslagen voor dit initiatief, omdat een oplossing vanuit de gemeente of het kabinet nog ver weg lijkt. Daarnaast heeft de SP gevraagd om een snel te houden debat met de regering. De fracties die het gesprek organiseren willen de betrokkenen voor die tijd de kans geven om hun kant van het verhaal te vertellen.

Op 23 oktober zal het rondetafelgesprek tussen kwart voor vier en kwart voor zes plaatsvinden in de Tweede Kamer. Dit gesprek is voor iedereen toegankelijk.

Betrokken SP'ers