SP is klaar voor de start: 2500 SP'ers geven aftrap voor historische campagne

De campagne van de SP voor de Tweede Kamerverkiezingen staat in de startblokken. Zondag geven 2500 partijleden de feestelijke aftrap tijdens een uitverkocht 'SP Open Air' in het Openluchtmuseum in Arnhem.

Jan Marijnissen ontvangt een aantal nieuwe SP-leden op het podium

Volgens SP-campagneleider Arjan Vliegenthart belooft het een prachtige dag te worden: 'De stemming is geweldig, de peilingen zijn goed, het aantal leden stijgt, de SP lijkt klaar om voor het eerst te gaan meeregeren. Heel veel mensen hebben groeiend vertrouwen in onze partij en ondersteunen onze belangrijkste programmapunten. De komende drie weken gaan we dat vertrouwen omzetten in een record aantal stemmen.'

Tomatenijs

Tomatenjam

De afgelopen maanden verspreidden duizenden SP-ers een en een kwart miljoen ZO-kranten en daarna nog een half miljoen uitlegfolders. 'Vanaf morgen gaat daar nog een tandje bij', zegt campagneleider Vliegenthart. 'We hebben drie miljoen verkiezingsfolders klaar staan om af te leveren bij de mensen thuis. Zo proberen we zoveel mogelijk mensen te overtuigen dat er een sociale uitweg uit de crisis is, als alternatief voor het huidige harde liberale beleid. Het wordt onze grootste campagne ooit, maar er staat dan ook bijzonder veel op het spel.'

SP Open Air

Een SP-lid greep zijn kans en vroeg op het podium zijn vriendin ten huwelijk

SP Open Air opent zondagmorgen om half twaalf. Er is volop muziek, cabaret en vermaak. Iedereen kan politiek daten met de tientallen kandidaten voor de Tweede Kamer. Tussendoor kunnen de bezoekers kennismaken met het 100-jarige Openluchtmuseum. In de namiddag zal Emile Roemer op feestelijke wijze tussen zijn achterban het officiƫle startsein voor de campagne geven.

Emile Roemer staat pers te woord

SP-Kamerleden Manja Smits en Ronald van Raak over 'Een sociale uitweg uit de crisis'

Bekijk hier meer foto's: