Roemer waarschuwt Wientjes: 'Verkiezingen zijn voor burgers, niet van bazen'

ROOD-voorzitter Lieke Smits bood Wientjes vrijdagmiddag een brief aan op het hoofdkantoor van VNO-NCW.

Volgens SP-leider Emile Roemer speelt werkgeversvoorzitter Wientjes gevaarlijk spel, door zich zo nadrukkelijk met de verkiezingen te bemoeien: 'Bernard Wientjes, voorzitter van de vereniging van grote bedrijven, probeert uit alle macht de verkiezingen naar zijn hand te zetten. Hij maakt van VNO-NCW een frontorganisatie voor rijk en rechts Nederland. Maar verkiezingen zijn voor burgers, niet van bazen.'

Lieke Smits bij VNO-NCW

VNO-NCW-voorzitter Wientjes stelt vandaag opnieuw dat de SP een gevaar is voor ons land. Eerder noemde hij een verkiezingsoverwinning van de SP een 'ramp' en een 'catastrofe'. Roemer: 'Het is duidelijk dat rechts en rijk Nederland bang is dat wij de verkiezingen winnen. Dat laat zien dat wij op de goede weg zijn. Het zijn de grote banken en multinationals die ons in de crisis hebben gebracht. Wientjes speelt hun loopjongen. Hij laat zien dat hij bang is dat wij wel zullen ingrijpen en de financiƫle markten aan de leiband leggen, bonussen in de ban doen en de rechten van werknemers niet meer laten afbreken. Terecht. Want dat gaat gebeuren als wij gaan meeregeren. Wij zijn bereid om de verantwoordelijkheid op ons te nemen om sociaal uit de crisis te komen. Of meneer Wientjes daar nu blij van wordt of boos.'

ROOD-jongeren voeren actie bij VNO-NCW