Leden SP kiezen nieuw partijbestuur

Op het SP-congres in Breda hebben de leden zaterdag het nieuwe partijbestuur gekozen. Jan Marijnissen is herkozen als voorzitter, Hans van Heijningen blijft aan als algemeen secretaris.

Jan Marijnissen

Jan Marijnissen is herkozen als voorzitter

Het nieuwe partijbestuur bestaat uit Rosita van Gijlswijk, Hans van Leeuwen, Renske Leijten, Vincent Mulder, Ronald van Raak, Manja Smits en Paul Ulenbelt, Michiel Brouwer en Arjan Vliegenthart.

Hans van Heijningen

Hans van Heijningen (algemeen secretaris)

Uit hoofde van hun functie blijven ook Emile Roemer (fractievoorzitter Tweede Kamer), Tiny Kox (fractievoorzitter Eerste Kamer) en Dennis de Jong (fractievoorzitter Europees Parlement) lid. In oktober 2011 kozen de leden reeds negentien regiovertegenwoordigers. Deze mensen completeren het partijbestuur.

Congres

De 19 gekozen regiobestuurders:

Loes van Ree, Bodegraven (regio Zuid-Holland Noord) Paul Peters, Oss (regio Noord-Brabant Noordoost) Wiel Senden, Rotterdam (regio Rijnmond) Patrick van Lunteren, Breda (regio Noord-Brabant West) Meta Meijer, Amsterdam (regio Noord-Holland Zuid) Rob Kolner, Hengelo (regio Overijssel) Trix de Roos, Vlissingen (regio Zeeland) Ake de Vries, Hoorn (regio Noord-Holland Noord) Ton Heerschop, Venlo (regio Limburg Noord) Jos van der Horst, Drachten (regio Friesland) Pim Siegers, Nieuwe Pekela (regio Groningen) Koen Verhofstad, Vinkeveen (regio Utrecht) Arie Stuivenberg, Almere (regio Flevoland) Frank Johan Hoogendam, Delft (regio Haaglanden) Jeroen Pomper, Hoogeveen (regio Drenthe) Sander Putmans, Oirschot (regio Noord-Brabant Zuidoost) Andy Dijkstra, Sittard-Geleen (regio Limburg Zuid) Marloes Piepers, Nijmegen (regio Gelderland Zuid) Marco Mulder, Winterswijk (regio Gelderland Noord & Oost)

Bekijk hier alle foto's van het congres: