Zelfverrijking bestuurders PostNL respectloos naar werknemers

SP-Kamerlid Sharon Gesthuizen is verontwaardigd over de zelfverrijking van de bestuurders van PostNL en TNT Express. Begin deze week werd al bekend dat de bestuurders van TNT-Express en PostNL vorig jaar 12 miljoen euro aan extra beloningen in hun eigen zak hebben gestoken. Nu blijkt uit het jaarverslag ook nog dat het salaris van twee bestuurders de komende twee jaar verhoogd wordt tot een 475.000 euro.

Gesthuizen: ‘Het is toch te gek voor woorden dat je om zogenaamde ‘bedrijfseconomische redenen’ duizenden postbodes op straat zet, maar vervolgens wel 12 miljoen euro ter beschikking hebt om je eigen toekomst zeker te stellen?’ Dit is respectloos naar al die hardwerkende postbodes die zich al jaren met hart en ziel inzetten voor dit bedrijf en binnenkort hun baan verliezen’.

Tijdens het door de SP aangevraagde debat over de postmarkt op 21 maart zal Gesthuizen aandacht vragen voor deze vorm van zelfverrijking. Gesthuizen roept medewerkers van TNT-Express en PostNL op om aanwezig te zijn bij dit debat. Het debat is openbaar en zal van 10.30 tot 12.00 uur plaatsvinden in de Tweede Kamer.