Roemer: doe mee met staking tegen onderwijsbezuinigingen

Op 6 maart wordt er massaal gestaakt tegen de bezuinigingen op het speciaal onderwijs. De Algemene Onderwijsbond (AOb) verwacht tienduizenden leraren in de Amsterdam ArenA. SP-leider Emile Roemer roept alle leraren en ouders op om zich bij de staking aan te sluiten. 'Hoe meer mensen komen, hoe meer we bereiken. We laten Van Bijsterveldt zien dat we haar kille bezuiniging niet pikken.'

De bezuinigingen op het 'passend onderwijs' hebben tot gevolg dat 5000 leraren ontslagen worden. De begeleiding van zorgleerlingen wordt fors uitgekleed. Onderwijswoordvoerder Jasper van Dijk: 'De bezuiniging gaat ten koste van zorgleerlingen die juist gebaat zijn bij rust en overzicht. Ook op lange termijn richt je daarmee grote schade aan.'

Om 13.00 uur begint de staking in de ArenA. Voor meer informatie, zie de site van de AOb. Emile Roemer en Jasper van Dijk zijn beiden aanwezig om hun steun te betuigen.

De SP begon eerder een kleurplatenactie tegen de naderende bezuinigingen. Deze werden maandag aangeboden aan minister Van Bijsterveldt.