Roemer lanceert nieuw initiatief 1voorallen

Emile Roemer heeft vandaag - via een oproep in zijn wekelijkse, digitale nieuwsbrief - de nieuwe site 1voorallen gelanceerd. De site moet de komende maanden het centrale punt worden waar al het verzet tegen dit kabinet wordt gebundeld. Roemer: 'Natuurlijk staan we als 1 man voor cultuur; als 1 man voor werk; als 1 man voor natuur en milieu; als 1 man voor onderwijs, 1 voor zorg, maar… we moeten ook als 1 man staan voor allen! Pas dan maakt ons verzet indruk.'

Op de site staat een manifest dat de bezoekers kunnen ondertekenen. Op de site is ook de nieuwe cover te zien van de ZO-krant, de SP krant die vier maal per jaar in een oplage van anderhalf miljoen exemplaren in heel het land wordt verspreid. Op de cover staat een foto van Emile opgebouwd uit kleinere foto's van duizenden mensen die na een oproep hun foto instuurden. Enkele uren na de lancering was de site enige tijd zeer moeilijk te bereiken vanwege de grote belangstelling. Wij vragen om begrip, en nodigen iedereen uit het eventueel later nog eens te proberen.

Bekijk de nieuwe site, en onderteken het manifest!