Van Gerven: 'Laat directeur Maasstad gouden handdruk inleveren'

SP-Kamerlid Henk van Gerven verwacht van minister Schippers (VVD) dat zij onmiddellijk actie onderneemt, nu blijkt dat de vertrekkend directeur van het Maasstad Ziekenhuis bijna 240.000 euro meekrijgt. Een ziekenhuisbacterie veroorzaakte grote onrust in het ziekenhuis. Het falende bestuur greep niet of nauwelijks in. 'Deze man heeft jarenlang vele tonnen gekregen, faalt opzichtig in de aanpak van deze bacterie en krijgt nu als dank bijna twee en een halve ton mee. Dit schaamteloos gedrag mag de minister niet accepteren. Zij moet de strijd aangaan tegen deze zakkenvullerij', aldus Van Gerven.

Van Gerven vervolgt: ‘ik voorzie dat Schippers met Prinsjesdag weer flink gaat hakken in de zorg omdat de kosten zogenaamd uit de pan rijzen. Waarom haalt ze het geld niet waar het zit, in plaats van opnieuw de zorg voor kwetsbare mensen uit te benen? Wij hebben de afgelopen jaren al vele malen kritiek gehad op de exorbitante salarissen van deze ziekenhuisdirecteur en anderen. Dit is echter nog een stap verder voorbij de schaamte. Zoveel geld meenemen, terwijl er opzichtig is gefaald, mag de minister niet laten gebeuren. Ik wil dat zij alles op alles stelt om dit geld terug te vorderen.'