Start renovatie nieuwe hoofdkantoor met onthulling bouwbord

Het alleroudste en allerjongste lid van de SP hebben zaterdag – in aanwezigheid van het voltallige SP-personeel uit Rotterdam, en de Tweede Kamerfractie en hun medewerkers de start van de renovatie van het nieuwe hoofdkantoor in Amersfoort gemarkeerd met de onthulling van het bouwbord.

Partijvoorzitter Jan Marijnissen: 'Het voormalige Rabo-bankgebouw wordt het komend half jaar van binnen en van buiten helemaal gerenoveerd en klaar gemaakt voor al ons werk. Het nieuwe pand symboliseert de blakende gezondheid waarin de partij verkeert. We zijn allemaal erg blij met de aanstaande verhuizing naar de keistad.'

Voor de partij in december definitief haar intrek neemt in het pand wordt het eerst grondig gerenoveerd. Het bouwbord voor deze renovatie werd onthuld door Lily van den Broek, het jongste ROOD-lid (14), en Henk Faes, het oudste SP-lid (97).

In 2010 besloot de partijraad van de SP unaniem tot aankoop van het al vijf jaar leegstaande Rabo-kantoor aan de Snouckaertlaan. Op de huidige vestigingslocaties van de partij in Rotterdam is de organisatie van de derde partij van het land uit haar jasje gegroeid. De SP ruilt drie locaties in Rotterdam in voor één, mooi, nieuw kantoor met ruim 2.000 m2 werkoppervlak in Amersfoort.

Een foto van het pand nu en een impressie van het uiteindelijke resultaat is hier te vinden.