Ontzetting groot na drama Alphen aan den Rijn

Afgelopen zaterdag opende een jongeman het vuur op willekeurige voorbijgangers in een winkelcentrum in Alphen aan den Rijn. Ondertussen zijn zeven mensen aan hun verwondingen overleden, waaronder de dader. 'Veel vragen zullen pas in de komende tijd beantwoord kunnen worden en het is nog te vroeg om verregaande conclusies te kunnen trekken. Wel is duidelijk geworden dat we kritisch moeten kijken naar onder meer het thuis bewaren van wapens en de vraag aan wie we wapenvergunningen verstrekken', aldus Gesthuizen.

SP-Kamerlid Sharon Gesthuizen heeft geschokt gereageerd op de dramatische schietpartij in een winkelcentrum in Alphen aan den Rijn. 'Woorden schieten tekort bij een drama van deze omvang. Onze gedachten gaan ten eerste uit naar alle slachtoffers.' Eerder al had SP-leider Emile Roemer laten weten ontdaan te zijn van wat zich afgelopen zaterdag in Alphen aan den Rijn heeft afgespeeld. Gesthuizen: 'Dit soort eenmansacties zullen nooit volledig te voorkomen zijn, maar we moeten zoeken naar mogelijkheden om de kans hierop te verkleinen.'