Leijten wil opheldering over klachtenstroom van CAK

SP-Kamerlid Leijten is verbaasd over het bericht dat de stroom klachten over het CAK weer aanzwelt. Dit meldde Zorgbelang Drenthe maandag. Leijten: “Het CAK zou zijn dienstverlening verbeteren, dit wordt ons al jaren beloofd. Ik wil zo snel mogelijk opheldering over de nieuwe geluiden van foute informatie en verkeerd verstuurde brieven. Ook moet duidelijk worden of het CAK wel bereikbaar is”.

Al in 2007 trok Agnes Kant aan de bel over de puinhoop bij het CAK. Aanvankelijk werd gedaan alsof er niets aan de hand was. Maar na een aanhoudende stroom van klachten en zwartboeken van de SP, beloofde toenmalig staatssecretaris met verbeteringen te komen. Leijten: “Het is werkelijk onbestaanbaar dat drie jaar later de problemen nog steeds niet zijn opgelost. Er is ons beloofd dat het prioriteit nummer één zou zijn dat mensen snel en correct geholpen zouden worden. Nu het CAK weer faalt, moet de minister maar gewoon ingrijpen”.

Betrokken SP'ers