Roemer opent in Groningen aanval op Rutte

“U doet net alsof alleen mensen die hebben gestudeerd hard werken. Maar wat denkt u van vuilnismannen, postbodes en schoonmakers. Die mensen gaan bij u inleveren. U komt alleen op voor de rijken.” Dit zei Emile Roemer donderdag tegen VVD-leider Mark Rutte tijdens het lijsttrekkersdebat in de Universiteit van Groningen.

Rutte wordt opgewacht door ROOD

Roemer kreeg het ook met Rutte aan de stok over de energievoorziening. Waar de VVD kiest voor kernenergie en kolencentrales, kiest de SP voor energiebesparing en investeren in duurzame energie. “U vindt nieuwe kolencentrales geen probleem en wil daarnaast een nieuwe kerncentrale. Dat is funest voor de investeringen in duurzame energie. De VVD stemde tegen een SP-voorstel om nieuwe woningen beter te isoleren. U zet daarmee een rem op energiebesparing,” aldus Roemer.

De SP-lijsttrekker sprak de SP-achterban in Groningen toe op een openbare avond. Roemer gaf aan blij te zijn met alle positieve reacties op zijn optreden in het RTL-debat in Carré: “Maar één zwaluw maakt nog geen zomer. In de peilingen staan we nog niet op 25 zetels, dus de komende twee weken moeten we er allemaal nog vol tegenaan.”