Vier met de SP op 1 mei de 'Dag van de AOW'

Aanstaande zaterdag viert de SP op 29 plaatsen in het land de ‘Dag van de AOW.’ SP-leider Emile Roemer trapt de actie af in Den Helder: “De erfenis van Drees dreigt door CDA, D66, PvdA, VVD en Groenlinks overboord te worden gegooid. Wij staan pal voor Drees. Arm en oud mogen nooit meer in één zin genoemd worden.” Tegelijkertijd zullen in 27 andere steden (kandidaat-) Kamerleden van de SP de Dag van de AOW feestelijk vieren.

Het kan, 65 blijft 65

Volgens de SP is het oneerlijk, onnodig en ongewenst om mensen twee jaar AOW af te pakken terwijl onder de 65 nog één miljoen mensen aan de kant staan. Gemiddeld leven ouderen met een lage opleiding vijf jaar korter dan mensen met een hoge opleiding. Ook krijgen lager opgeleiden gemiddeld vijftien jaar eerder gezondheidsklachten. “Alle reden dus om de AOW niet om zeep te helpen, maar om deze volksverzekering te respecteren,” aldus Roemer.

De SP-leider is van 14:00 tot 14:45 uur op de markt in Den Helder in aanwezigheid van muziek en de soep-express. Om 15:30 houdt Roemer een toespraak in Evenementengalerij Windkracht 13, Weststraat 107. Van 14:00 tot 16:00 uur vindt in de evenementengalerij een speciaal 'Dag van de AOW' programma plaats.

De andere plaatsen waar de SP op 1 mei de AOW viert: Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Oude-Pekela, Heerenveen, Assen, Nijmegen, Amersfoort, Haarlem, Den Helder, Breda, Tilburg, Eindhoven, Oss, Heerlen, Schiedam, Zaandstad, Zoetermeer, Leiden, Rheden, Arnhem, Hengelo, Enschede, Delft, Oosterhout, Zutphen, Veenendaal, Dordrecht

In de agenda is te lezen waar de (kandidaat-) Kamerleden aanwezig zijn.