SP: Stop liberalisering van de Postmarkt

De internationale koepelorganisatie van vakbonden organiseert op woensdag 14 april een manifestatie tegen de verdere liberalisering van de post in de EU, in Brussel. De vertegenwoordigers van de postbodes in Europa roepen op tot een moratorium op verdere liberalisatie van de postsector totdat:

• de sociale consequenties goed zijn onderzocht
  • de sociale condities voor de postmarkt als geheel gegarandeerd zijn
  • de financiering van universele postdiensten is gegarandeerd
  • er een manier is gevonden om op kwaliteit te concurreren en niet op sociale en arbeidsvoorwaarden

Breng de Post naar Brussel! Postbodes brengen vanuit Nederland levensgrote postkaarten met onze eisen naar Brussel. Die kunnen onderschreven worden door zoveel mogelijk mensen. Wilt u een postkaart om op uw postvestiging of elders handtekeningen op te halen, neem dan contact op met Robert Vergeer via rvergeer@sp.nl.

Demonstreer mee! Geef je op bij: Rob van der Post via actie@reddepostbode.nl. Bij voldoende aanmeldingen laten we bussen rijden. Comité Reddepostbode en de SP steunen deze manifestatie. Fractieleder in het Europees Parlement Dennis de Jong en Tweede Kamerlid Sharon Gesthuizen zullen vanuit de SP bij de manifestatie aanwezig zijn.

Kijk voor meer informatie op: www.uniglobalunion.org/postal