Doe mee voor een menselijke thuiszorg

Op woensdag 9 december wordt de wet voor een menselijke thuiszorg van Agnes Kant in de Tweede Kamer behandeld. Deze wet zorgt ervoor dat gemeenten niet verplicht hoeven aan te besteden. Er komt een basistarief zodat zorgverleners normaal worden betaald. Het geld voor de thuiszorg wordt geoormerkt zodat een gemeente het geld niet aan andere zaken kan uitgeven. Indien de Kamer deze wetten aanneemt, kan de marktwerking in de thuiszorg worden gestopt en de kwaliteit weer leidend worden.

Steun de wet van Agnes Kant en haal de marktwerking uit de thuiszorg: kom 9 december naar Den Haag

Om deze belangrijke wet te ondersteunen organiseert de actiegroep ‘Zorg geen markt’ samen met Abva Kabo FNV een ondersteuningsactie op het Plein voor de Tweede Kamer, op 9 december om 15.00 uur. Vakbonden, zorggebruikers en wethouders zullen hier hun steun betuigen. Ook de woordvoerders van de verschillende partijen worden uitgenodigd. Sjaak Bral zal enkele medewerkers uit de thuiszorg ondervragen over de trieste gevolgen van de huidige Wet Maatschappelijke Ondersteuning. Het geheel zal worden opgeluisterd met vrolijke muziek. Agnes Kant zal de bijeenkomst afsluiten.

De actiegroep ‘Zorg geen markt’ en de Abva Kabo FNV roepen alle werkers in de thuiszorg, hun cliënten en alle mensen die de thuiszorg een warm hart toedragen op om woensdag naar Den Haag te komen. Uw steun is hard nodig. Komt u ook? Laat het weten via info@zorggeenmarkt.nl