Kant: Kabinet moet AOW-leeftijd nu met rust laten

SP-fractievoorzitter Agnes Kant kondigt aan de acties tegen de verhoging van de AOW-leeftijd verder op te voeren wanneer het kabinet zijn plannen doorzet. “Dat er geen voorstel uit de SER is gekomen, betekent niet dat het kabinet zijn zin kan doorzetten. Er is totaal geen draagvlak voor deze plannen, niet bij de mensen in het land, niet bij de bonden. Als het kabinet verstandig is, dan blijft 65 gewoon 65. Zo niet, dan volgen harde acties.”

Kant is blij dat de bonden vastgehouden hebben aan AOW met 65, zoals zij ook hadden beloofd. In de afgelopen week verzamelde de SP al 100.000 handtekeningen tegen verhoging van de AOW-leeftijd naar 67. Kant: “Gezien de stemming op straat zullen dat er heel veel meer gaan worden. De rekening van de crisis wordt niet bij de mensen neergelegd die er part noch deel aan hebben. 65 blijft 65, en daar zal de SP, samen met de bonden, keihard actie voor voeren.”