Roemer neemt enquêtes af bij binnenvaartschippers

SP-Kamerlid Emile Roemer heeft zaterdag een bezoek gebracht aan de Koningin Wilhelminahaven in Vlaardingen. Samen met leden van de Vlaardingse SP-afdeling sprak hij daar met binnenvaartschippers. De binnenvaart maakt moeilijke tijden door als gevolg van de economische crisis. De SP houdt op dit moment een groot onderzoek onder de schippers om de problemen en mogelijke oplossingen goed in beeld te krijgen.

Een binnenvaartschipper spreekt met Emile Roemer (r)

Schippers kunnen in het onderzoek hun mening geven over mogelijke maatregelen om de binnenvaart te ondersteunen, zoals het instellen van bodemprijzen of het tijdelijk uit vaart halen van schepen. Roemer: “De schippers zijn de experts die het beste weten hoe de problemen in de binnenvaart moeten worden opgelost. Het gaat om de toekomst van deze mensen. Schippers die jarenlang hard hebben gewerkt en nu de dupe dreigen te worden van de economische malaise. Die kan je niet zomaar ten onder laten gaan.”

Op dit moment hebben ruim 500 schippers deelgenomen aan het onderzoek. Meedoen met het onderzoek kan nog tot 1 september.