Ook BVPP verwerpt CAO-voorstel postmedewerkers

Na de leden van het CNV, hebben ook de postbodes van postvakbond BVPP massaal ‘nee’ gezegd tegen een loonsvermindering van 15%. Maar liefst 70% van de leden stemden tegen de voorgelegde CAO. SP-Kamerlid Sharon Gesthuizen verwacht dat volgende week ook AbvaKabo-bodes het voorstel zullen verwerpen: “Mensen zijn het spuugzat, ze willen geen loon inleveren en behandeld worden als het sluitstuk van de begroting. TNT zal over de brug moeten komen en moeten toegeven dat ze dit potje blufpoker hebben verloren.”

Het nieuws van het nee van de leden van BVPP werd bekend op een dag dat de Tweede Kamer een voorstel van Gesthuizen om het stukloon voor postbodes af te schaffen verwierp. “Keer op keer laten de andere partijen de postbodes barsten. Concurrentie op arbeidsvoorwaarden en het ontduiken van het minimumloon zijn blijkbaar geen probleem. Gelukkig denken de medewerkers van TNT daar heel anders over,” aldus Gesthuizen. Wat Gesthuizen betreft is het nu de tijd voor TNT om samen met de postbodes en de bonden te laten weten, dat de politiek de nieuwe bedrijven ook moet verplichten om een fatsoenlijk loon te betalen.