Solidariteit bij acties van grote waarde

Ruim honderd SP-leden die actief zijn in de vakbeweging, hebben het initiatief genomen om de solidariteit binnen de vakbeweging te versterken. Actievoerders uit verschillende bedrijven en bedrijfstakken wisselden afgelopen weekend ervaringen uit op de SP Solidair-dag. Ze kwamen tot de conclusie dat de solidariteitsbetuigingen van SP-afdelingen en SP-kamerleden aan vakbondsacties in de klein-metaal, bij Unilever, de leraren, de politiemannen, de thuiszorg en andere acties van onmisbare waarde zijn geweest.

Ook SP-Kamerlid Paul Ulenbelt vertelt over zijn ervaringen met de acties van de laatste tijd

Op de Solidair-dag vertelden onder meer actievoerders van TNT en Unilever hun verhaal. De dag werd geopend door SP-voorzitter Jan Marijnissen en ook de Kamerleden Paul Ulenbelt, Sadet Karabulut en Paul Lempens waren aanwezig. "Soms denk je er helemaal alleen voor te staan. Maar als SP-Kamerleden je persoonlijk komen steunen en de lokale SP-afdeling taarten komt brengen, steekt dat een hart onder de riem, dat je echt nodig hebt", aldus een van de actievoerders.

Deze week zal de solidariteit met de actievoerende buschauffeurs, de echte topbestuurders, worden opgevoerd. "Solidariteit tussen werknemers van verschillende bedrijven en bedrijfstakken is de sleutel tot succes, immers, het aloude spreekwoord samen sta je sterk geldt nog steeds," aldus SP-Kamerlid Paul Ulenbelt.