Buurten in de Buurt in het Keizer Karel Park in Amstelveen

SP-Kamerlid Marianne Langkamp bracht zaterdag met lokale SP’ers de ZO-krant rond in de buurt Keizer Karel Park in Amstelveen. Dit gebeurde in het kader van ‘Buurten in de Buurt’, het grootste wijkonderzoek van Nederland.

Lokale SP' ers buurten in de buurt

De bewoners van de Amstelveense buurt zijn tevreden mensen. Hier en daar klaagden alleen wat mensen over hondenpoep op het grasveldje, geluidsoverlast van krakers, de inspraakprocedures van de gemeente, het bouwen van een groot pand zonder dat de bouwvergunning rond was, hangjongeren en vermoedens van dealen op straat. Langkamp: “Maar het Keizer Karel Park heeft in ieder geval een jongerencentrum waardoor de overlast van hangjongeren meevalt. De wijk verderop, Middenhoven, niet, dus daar hebben ze maar mosquito´s opgehangen om de jongeren te verjagen.”

Buurten in de buurt in Amstelveen

Een mosquito maakt een hoog zoemgeluid dat alleen door jongeren tot ongeveer 25 jaar wordt gehoord. De SP vindt het een slecht middel in de strijd tegen jongeren die overlast veroorzaken omdat het ook de jongeren verjaagt die niets verkeerd doen. Leden van de Amstelveense afdeling van ROOD, jong in de SP, zijn al een actie begonnen tegen de mosquito. De mosquito is de SP en ROOD al langer een doorn in het oog. Donderdag zal Marianne Langkamp in de Tweede Kamer voorstellen de mosquito te verbieden.

Buurten in de buurt in Amstelveen

De bewoners in de wijk waren in een opperbeste stemming na de 4-1 overwinning van het Nederlands elftal tegen Frankrijk een dag eerder.

Op bezoek bij bewoners

Langkamp: “Door een van de bewoners werden we zelfs uitgenodigd om een kijkje te komen nemen in de door een partytent overdekte achtertuin, waar nog een verdwaald bierflesje van het overwinningsfeest van de nacht ervoor in een plantenbak rondzwierf. Maar wel supergezellig!”

De buurten in Amstelveen zijn oranje