Remi Poppe ondersteunt bewoners Trapjeswijk Zwolle

SP-kamerlid Remi Poppe heeft gisteren een bewonersavond bezocht tegen de sloop van de Trapjeswijk in de Zwolse wijk Holtenbroek. Ongeveer dertig bewoners kwamen af op de avond die eveneens werd bezocht door de corporatiedirecteur Veenstra en de wethouder Volkshuisvesting van Dooremolen.

Een groep bewoners praat al vijf jaar intensief met de corporatie over de renovatie van de 123 woningen. Als donderslag bij heldere hemel viel er twee weken geleden bij de bewoners een brief in de bus die de sloop van de woningen aankondigde. Volgens de corporatie is renovatie financieel onhaalbaar.

Remi Poppe: "Vijf jaar wordt er met de bewoners gepraat en gezegd dat er gaat worden gerenoveerd. En ineens, zonder enig overleg, valt bij alle bewoners een sloopbrief in de bus. Ik vind het een rare gang van zaken."

Poppe adviseerde de bewoners om een second opinion te laten uitvoeren over het sloopbesluit, voordat de plannen over sloop verder worden uitgewerkt. Volgens hem moeten de bewoners het laatste woord hebben: "Twee weken geleden sprak iedereen nog over renovatie en nu moet er ineens met de corporatie gesproken worden over waar u als bewoners heen moet na de sloop. Dit gaat allemaal wel erg snel. Ik stel voor om de klok twee weken terug te draaien en de sloopplannen in de ijskast te zetten. Als er echt hard kan worden gemaakt dat het geld naar de beerput wordt gebracht kan pas worden begonnen met de sloop."