SP'ers in Land van Ooit in de 'winning mood'

“De SP heeft niet eenmalig gepiekt, we zullen duidelijk maken dat we een van de grote vier partijen van dit land zijn,” zei Algemeen Secretaris Hans van Heijningen in zijn openingstoespraak bij ´SP in alle Staten!`. “We hebben een nieuwe regering zonder de SP, maar het is niet langer de vraag óf wij mee gaan doen, maar wannéér wij mee gaan doen!” Het is duidelijk, de SP is nog steeds in de ´winning mood´ in aanloop naar de verkiezingen van 7 maart. De stemming was opperbest op het muzikale feest, waar tientallen kinderen van attractie naar attractie renden.

Ondanks het aanvankelijk slechte weer in de ochtend zijn meer dan duizend actieve SP´ers naar de feestelijke bijeenkomst gekomen in het Brabantse Het Land van Ooit.

Met het feest ‘De SP in alle Staten’ worden de activisten van de partij bedankt voor hun inzet in de afgelopen campagnes. Gelijk wordt ook de slotfase ingeluid van de campagne voor de provinciale verkiezingen van 7 maart 2007.

Feest

Om 11.30 uur opende Het Land van Ooit zijn grenzen voor de toegestroomde SP'ers. Een uur later was de arena goed gevuld en startte een aantrekkelijk muzikaal, komisch, sportief en politiek programma.

De presentatie was in handen van de bekende Haagse komiek Sjaak Bral, die al snel de lachers op zijn hand had in de toch al vrolijke zaal.

Na de eerste korte toespraken van Hans van Heijningen en SP-senator Tiny Kox werden de kandidaten gepresenteerd die namens de SP op 7 maart meedoen met de verkiezingen van de Provinciale Staten.

Vervolgens waaierde iedereen uit over het Land van Ooit. Behalve veel attracties voor de kinderen, waren er onder meer workshops drummen, politieke debatten, voetbal- en touwtrekwedstrijden, rap battles en kon men 'speeddaten' met de provinciale SP-lijsttrekkers.

´s Middags wordt er een wedstrijd gehouden tussen de verschillende provincies met naast voetbal en touwtrekken ook de onderdelen rappen, ‘presenteer jouw provincie’, ‘wie maakt het mooiste verkiezingsbord?’ en een muzikale quiz. ROOD – jong in de SP – organiseert een eigen programma voor jongeren.

Aan het einde van de dag zal Jan Marijnissen het feest afsluiten met een toespraak.

Blues Band