Irrgang steunt KPN in kort geding

SP-Kamerlid Ewout Irrgang steunt KPN-topman Ad Scheepbouwer in het kort geding dat hij vandaag aanspant tegen de Nederlandse Staat. Volgens de woordvoerder Economische zaken van de SP is het de hoogste tijd dat er een definitief einde komt aan de ongelijke behandeling van KPN ten opzichte van de kabelaars.

Irrgang: “Het is de SP al lange tijd een doorn in het oog dat er sprake is van ongelijke behandeling en regulering van marktpartijen. De kabelaars worden onterecht bevoorrecht doordat ze zonder beperking televisie, internet en telefonie mogen aanbieden, terwijl dit voor KPN niet geldt. Wij laten dan ook geen mogelijkheid onbenut om de minister hierop aan te spreken en te pleiten voor gelijkwaardige regulering voor de kabelsector. Vooralsnog helaas zonder resultaat, maar hopelijk kan de rechtszaak een kentering brengen.”

Het Kamerlid heeft vandaag een brief gestuurd aan de KPN-topman om zijn steun te betuigen. Irrgang hoopt van harte dat met een positieve uitslag van het kort geding de telecommarkt, en dan met name op het gebied van televisie, eindelijk eens echt opengebroken wordt. Irrgang: “KPN staat hierin wat ons betreft niet alleen.”