Marijnissen en Van Velzen voor de klas

SP-Kamerleden Jan Marijnissen en Krista van Velzen stonden deze week voor de klas op hun oude school om les te geven over de bio-industrie. Zij deden dit in het kader van een campagne van Stichting Wakker Dier waar ook Georgina Verbaan, Sanne Wallis de Vries, Jort Kelder en Tweede Kamerleden Diederik Samsom (PvdA), Boris van der Ham (D66) en Arie van den Brand (GroenLinks) aan deelnemen.

Vele bekende Nederlanders en Tweede Kamerleden waaronder Georgina Verbaan, Jan Marijnissen, Sanne Wallis de Vries en Jort Kelder staan deze dagen voor de klas met een lespakket van Wakker Dier. De BN’ers geven gastles op hun oude school of op een school bij hen in de buurt om in de week voor werelddierendag aandacht te vragen voor het lot van de dieren in de bio-industrie. Actuele problemen zoals de krappe legbatterijkooien en het door de poten zakken van te zware vleeskippen zullen in de discussie met de leerlingen aan bod komen. Wakker Dier roept een week voor werelddierendag alle scholen op aandacht te schenken aan dit maatschappelijke thema.

De gastlessen sluiten mooi aan bij de oproep van minister Veerman van Landbouw om een brede maatschappelijke discussie te starten over de toekomst van de Nederlandse landbouw. Hij heeft boeren, dierenbeschermers, consumenten en scholen opgeroepen ideeën op papier te zetten en toe te sturen. Het lespakket met de video, voorbeeldlessen en scholierenkrant is door Wakker Dier ontwikkeld om ook scholieren te betrekken bij de discussie. Meer dan 2000 scholen werken inmiddels met het gratis lespakket.

Titus Brandsma Lyceum, 2 oktober 2003

Jan Marijnissen gaf donderdag les op het Titus Brandsma Lyceum in Oss.

Jan Marijnissen geeft les voor Wakker Dier (Dtv, lokale TV Oss/Lith, 2 oktober 2003 - Realplayer)

Krista van Velzen stond vrijdag voor de klas in Breda.

www.wakkerdier.nl

Betrokken SP'ers