SP-fractie uitgebreid met dertien kippen

De dertien Eerste- en Tweede-Kamerleden van de SP hebben zaterdag dertien biologische kippen geadopteerd. Hiermee ondersteunen zij de actie "adopteer een kip" van het Platform Biologica, Wakker Dier en de Triodos Bank waarmee een impuls wordt gegeven aan de biologische landbouw in Nederland. SP-Kamerlid Krista van Velzen heeft zaterdag in de plaats Wapse de kippen bij de SP verwelkomd.

Het is de bedoeling van deze regering dat in 2010 ten minste 10 procent van alle landbouwproductie in ons land biologisch is. Maar volgens het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieuhygiëne (RIVM), dat eerder deze week haar doorrekening van het natuur- en milieubeleid

Op Prinsjesdag demonstreerde Krista van Velzen haar sympathie voor de kip

van Balkenende II presenteerde, is dit streven volstrekt niet reëel. Het RIVM stelt dat de overheid te weinig middelen in zet.

"Er zitten miljoenen dieren opgesloten in de hokjes van de bio-industrie en onder dit kabinet zal er niets veranderen aan hun omstandigheden. Ik roep iedereen op een biologische kip te adopteren via www.adopteereenkip.nl en zo een steentje bij te dragen aan dierwelzijn," stelt Krista van Velzen.