Open brief SP aan GroenLinks-voorzitter De Rijk

Rotterdam, 14 november 2002.

Aan het bestuur en de Tweede Kamerfractie van GroenLinks t.a.v. Mirjam de Rijk Oudegracht 312 3511 PK Utrecht

fax 030 2300342

Beste Mirjam,

Bedankt voor je brief van gisteren waarin je in reactie op mijn brief van 17 oktober j.l. laat weten in te stemmen met een lijstverbinding van onze partijen bij de komende verkiezingen. Verder wil ik je laten weten dat we de open brief van Paul Rosenmöller waarderen. Van zaken rechtzetten is nog nooit iemand slechter geworden. Voor wat ons betreft is die vervelende kwestie daarmee afgedaan en kunnen we ons weer met echte politiek gaan bemoeien. Ik ga ervan uit dat je deze brief ook aan Paul laat zien.

Voor onze Kamerfracties is er in de Tweede Kamer werk zat voorhanden, maar zal er zeker wel tijd komen om tussendoor een kop koffie te drinken. Laten jij en ik ondertussen óns werk doen en ter voorkoming van toekomstige problemen binnenkort overleggen over de wijze waarop onze partijen campagne zullen voeren. Ik bel je komende week voor een afspraak. Onze positie blijft overigens zoals ie was: wij richten ons vooral op het rekenschap vragen aan die partijen die in de achterliggende jaren het beleid bepaald hebben.

Met vriendelijke groet,

Tiny Kox, algemeen secretaris SP

Brief van Paul Rosenmöller aan Jan Marijnissen (14 november 2002)

Brief van GroenLinks voorzitter Mirjam de Rijk aan SP secretaris Tiny Kox (13 november 2002)