Nationaal geschenk Dwaze Moeders

Vandaag is het ’Comité Nationaal Geschenk Dwaze Moeders’ opgericht. Zij zal het initiatief nemen tot een geldinzamelingsactie voor o.a. de Dwaze Moeders in Argentinië. Volgens het comité is het aanstaande huwelijk van Willem-Alexander en Máxima een mooi moment voor Nederlanders om solidair te zijn met en steun te geven aan slachtoffers en nabestaanden van het regime Videla. Met het ingezamelde geldbedrag wil zij de strijd van de Dwaze Moeders en anderen die zich onverminderd inzetten voor mensenrechten in Argentinië steunen. Een steun die zij hard kunnen gebruiken.

Het Comité nationaal geschenk voor de Dwaze Moeders bestaat aanvankelijk uit de volgende personen: Britta Böhler (advocaat), Mies Bouhuys (voorzitter SAAM), Theo van Boven (hoogleraar internationaal recht), Roelf Haan, (ex-directeur IKON), Agnes Kant (Tweede-Kamerlid SP), Alejandra Slutzky (voorzitter H.I.J.O.S. Nederland), Greetje Witte-Rang (medewerker Oikos en mede-initiatiefnemer van de actie ’Argentinie, juist nu’ ) en René Zwaap (journalist).