Fractiemedewerker Eerste Kamer (m/v) - fulltime

De SP is een politieke partij die zich binnen en buiten het parlement inzet voor een samenleving waarin voorrang gegeven wordt aan menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit. De politieke partij is als rechtspersoon een vereniging. Zij tracht haar doelstellingen onder andere tracht te verwezenlijken door deel te nemen aan verkiezingen voor vertegenwoordigende organen en zitting te hebben in deze organen. De SP is momenteel met negen leden in de Eerste Kamer der Staten-Generaal vertegenwoordigd. De fractievoorzitter is verantwoordelijk voor de leiding van de fractie. De Eerste Kamerfractie van de SP wordt ondersteund door een fractiemedewerker. De fractiemedewerker wordt aangestuurd door de fractiesecretaris en de fractievoorzitter en is aan hen verantwoording schuldig.

Spreekt dit jou aan?

Wil je werken op het Binnenhof, in het hart van de Nederlandse politiek, maar ook verbonden zijn met het leven dat zich buiten het Binnenhof afspeelt en de wisselwerking tussen samenleving en politiek? Word je aangesproken door het streven naar meer menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit en de strijd die onze partij daarvoor voert, in en buiten het parlement? Dan is dit wellicht een uitdagende baan voor jou!

Jouw takenpakket

In hoofdlijnen wordt van de fractiemedewerker Eerste Kamerfractie een bijdrage verwacht op de volgende resultaatgebieden:

• Inhoudelijke ondersteuning van SP-Eerste Kamerleden, zodat deze leden in staat gesteld worden hun wetgevende en controlerende taken te vervullen;
  • Op basis van overleg binnen de fractie worden de speerpunten van de werkzaamheden van de fractiemedewerker geïdentificeerd;
  • Het nauwgezet volgen van ontwikkelingen op geselecteerde beleidsterreinen, waarbij de nadruk ligt op Europese wet- en regelgeving die de Eerste Kamer bereikt;
  • Het uitwisselen van relevante informatie over Europese regelgeving met de Tweede Kamerfractie van de SP en de delegatie van de SP in het Europese parlement;
  • Het voorbereiden en bijwonen/volgen van debatten;
  • Het doen van onderzoek;
  • Het coördineren van de berichtgeving van het fractiewerk op de website van de SP;
  • Het schrijven van opinieartikelen, notities en rapporten;
  • Het beantwoorden van e-mails, brieven en telefoontjes;
  • Het maken van verslagen van fractievergaderingen;
  • Het bijhouden van het archief en dossiers;
  • Bijdragen aan de representatie van de Eerste Kamerfractie, in en buiten de Eerste Kamer;
  • Deelnemen aan het jaarlijkse fractieweekend en de fractiedagen;
  • Bijwonen van partijbijeenkomsten, zoals het congres, de partijraad en de regioconferenties;
  • Alle overige voorkomende werkzaamheden.

Jouw achtergrond

• Academisch werk- en denkniveau;
  • Interesse in Europese regelgeving en de invloed daarvan op Nederlandse wetgeving.;
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • Beheersing officeprogramma’s, internet en email.

Jouw vaardigheden

• Integer;
  • Onder de druk van deadlines kunnen werken;
  • Logisch en kritisch kunnen meedenken;
  • Helder in de communicatie;
  • Planmatig kunnen werken;
  • Vaardigheid in rapporteren;
  • Lidmaatschap van de SP is een vereiste.

Wij bieden

• De uitdaging om je steentje bij te dragen aan een sterkere SP in een betere wereld;
  • Een aanstelling van 18,75 uur per week;salariëring overeenkomstig het loongebouw van de SP, met prima secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • Een aanstelling voor voorlopig een half jaar. Bij goed functioneren behoort een aanstelling tot einde zittingsduur van de Eerste Kamer tot de mogelijkheden.

Voor aanvullende informatie kun je contact opnemen met Tiny Kox, 06-513 29 760. Schriftelijke sollicitaties met CV vóór 8 november 2018 richten aan:

Stichting Personeel SP, t.a.v. Erik Braam per e-mail: personeelszaken@sp.nl of per post: Snouckaertlaan 70, 3811 MB  Amersfoort.