column
Ron Meyer:

Trots op onze solidariteitsregeling

Ron Meyer

Onze volksvertegenwoordigers kiezen ervoor om een fors deel van hun politieke vergoeding (zo'n 50% tot 75%) via de SP te investeren in hun idealen. Zo blijven we onafhankelijk, kunnen we investeren in onze idealen en organiseren wij onze solidariteit.

Graaiers buiten de deur
Bovendien houden we graaiers buiten de deur. Waar Kamerleden en bestuurders van andere partijen zo'n 6.000 euro netto ontvangen, krijgen SP-kamerleden of bestuurders door onze solidariteitsregeling nooit meer dan een ervaren leraar op de middelbare school: ruim 2700 euro.

Hulpdiensten en buurtinitiatieven
Met onze solidariteitsregeling maken we niet onszelf maar onze samenleving beter. We steunen honderden buurtinitiatieven, acties en het Nationaal ZorgFonds. Ook organiseren we tientallen wekelijkse (gratis) hulpdiensten in het hele land, waarmee we mensen helpen met ingewikkelde bureaucratie en bezwaarschriften.

Jaloezie-aanval
De georganiseerde aanval op onze solidariteitsregeling kan niet succesvol zijn. SP'ers gaan net zoals alle andere mensen zèlf over wat ze met hun geld doen. VVD'ers en CDA'ers kopen er een grotere auto van, SP'ers investeren in hun idealen.

Een regeltje of procedure anders interpreteren, verandert daar niks aan.

Wij begrijpen de jaloezie van gevestigde partijen als VVD, CDA en PvdA heel goed. Beter dan dit soort partijpolitieke pesterijtjes kunnen ze ook een solidariteitsregeling organiseren. Dan kunnen ze ook trots zijn op hun onafhankelijkheid, idealen, buurtacties en hulpdiensten. Dan dragen ze eindelijk ook bij aan onze samenleving.

Ga aan het werk, bobo's
Of het nou PvdA-ministers, VVD-burgemeesters of CDA-commissarissen van de Koning zijn: laat ze zich bezig houden met de zorg, de armoede of de ouderen in ons land. Of met het voorkomen van gegraai in hun eigen gelederen. Deze partijpolitieke pesterij zal niet slagen. Hoe jaloers ze ook zijn. Onze solidariteit kun je niet verbieden.

Lees hier meer over onze solidariteitsregeling.

Betrokken SP'ers