Overwinning: regering schrapt plan werken onder minimumloon

Een geweldige en terechte overwinning! Zo noemt SP-leider Lilian Marijnissen het bericht dat het plan om mensen met een arbeidsbeperking onder het minimumloon te betalen van tafel is. Marijnissen: 'Ik ben zo blij. En heel trots op Noortje, Amber, de mensen van Wij Staan Op en al die anderen die ik afgelopen periode mocht ontmoeten in de strijd voor een eerlijk loon. Het minimumloon is niet voor niets het minimumloon. Het is de bodem van onze beschaving. Het is daarom terecht dat het kabinet dit onrechtvaardige plan intrekt. '

Op 29 augustus organiseerde de SP de Manifestatie voor Eerlijk Loon. Honderden mensen waren aanwezig en veel organisaties spraken zich uit voor een breed verzet tegen de plannen, waaronder politieke partijen en vakbonden, maar ook werkgevers. 'We spraken toen af dat we zouden strijden tot dit plan van tafel was. En nu hebben we gewonnen. Iedereen verdient een eerlijk loon. Als we samen opstaan is alles mogelijk. Wat mij betreft is dit pas het begin. Het is tijd voor rechtvaardigheid. Zie ik je op 15 september in Rotterdam?'

Ik ben erbij op 15 september!