SP partner in brede coalitie ‘Waardig Ouder Worden’

Renske Leijten

Samen met een groot aantal partijen, waaronder ChristenUnie, CDA, Omroep Max, en een groot aantal bekende Nederlanders heeft de SP het initiatief genomen voor het manifest ‘Waardig Ouder Worden’. De partijen willen een forse investering in de levenskwaliteit van ouderen, onder meer door investering in de ouderenzorg, ondersteuning van mantelzorgers en een minister voor ouderenbeleid. Vanaf vandaag kan iedereen via www.waardigouderworden.nl het manifest ondertekenen.

SP-Kamerlid Renske Leijten: “De laatste jaren is in alle rust genieten van je oudedag voor steeds meer ouderen uit zicht geraakt. Ouderen voelen zich soms afgeschreven. Daarom kiest de SP vol voor goede zorg en begeleiding waar nodig , en een plek voor ouderen midden in onze samenleving. En door fors te investeren geven we ouderen extra ruimte. Door verzorgingstehuizen open te houden, door extra handen in de thuiszorg en het verpleegtehuis en door de AOW met 10% te verhogen.”

Onder meer Hugo Borst en Carin Gaemers, die eerder met hun eigen manifest aandacht vroegen voor de ouderenzorg, ondersteunen dit manifest. Ook andere bekende Nederlanders als Willeke Alberti, Bart Chabot, Jack van Gelder, Dolf Jansen en Huub Stapel hebben zich aangesloten.