Roemer: Op 18 maart rekenen we af met dit kabinet!

Zaterdag trapte SP-leider Emile Roemer op de SP-Partijraad de campagne voor de Provinciale Statenverkiezingen af. Roemer: 'Het worden spannende maanden. Op 18 maart gaat Nederland naar de stembus. Dat is het moment waarop mensen af kunnen rekenen met de enorme ongelijkheid, met de bezuinigingen op de zorg en met politici die de tweedeling verder laten groeien. Op 18 maart rekenen we af met dit kabinet.'

Tiny Kox en Emile Roemer

Roemer benadrukte dat het tijd is voor verandering: 'In Griekenland heeft de bevolking laten zien dat het anders kan. Op het dieptepunt van een crisis koos zij voor hoop niet voor haat. Verandering hangt ook hier in de lucht. Een nieuw perspectief. Dit kabinet biedt dat niet, de SP wel.'

Door de aanwezigen werd de kandidatenlijst voor de Eerste Kamer vastgesteld. Tiny Kox werd gekozen als lijsttrekker voor de SP. Daarmee voert Kox een lijst met kandidaten aan waarbij een goede balans is van ervaring en vernieuwing. De lijsttrekker wees in zijn toespraak op het grote belang van de verkiezingen: 'Op 18 maart telt je stem driedubbel. Met een stem maak je ons sterker dichtbij huis, groter in de Eerste Kamer en je rekent af met het kabinet.'